Ninbebis

Dagen då himlen fick tre nya änglar (2)..

2011-08-29 @ 22:36:22

Surviver<3 
A real Surviver

Där ligger den... Sönderbiten med uppspärrade ögon, helt stilla...
- Fan... ja det är dom... säger jag och vänder mig bortåt och går en bit ifrån.
Jag vill inte se dem ligga där, livlösa, 4 veckor gamla... 3st.
Jag svär en del över det som hänt, fattar ingenting...

Man kan höra mopedmuller på några meters avstånd. Det är pappa som kommer hem ifrån jobbet.
Han tar av sig hjälmen och går fram till oss ute på gräsmattan.
Jag vill inte behöva berätta, jag orkar inte en gång till...
Förra gången dog tre nyfödda ungar av svält och nu det här!

Han frågar vad vi gör tror jag... Victoria hinner iallafall få ur sig att de svarta är döda...
Jag har satt mig ner på gräsmattan med Texas och Ninjapig, och känner hur tårarna sakta fyller mina ögon, och sipprar ner för kinden.
Victoria kommer fram och kramar och tröstar.

Pappa fattar inte heller vad som hänt. Var det Billie? Var det en råtta?
Ingen vet, eller kommer någonsin få veta...

Jag och Victoria går iallafall in för att tvätta Texas öga, och för att över huvudtaget
se om hon har det kvar alls!
Först ser det ut som att hon inte ens har det kvar,
det ser ut som ett svart hål utan blänk eller tecken på rörelse.
Jag säger det till Victoria men hon vill verkligen inte se efter själv.

Sen gråter vi, båda två. Kramar om våra små hjälplösa kaniner och gråter.
Varför skulle det bli såhär? Varför ska det just drabba mig? Och en gång till!?
Jag som trodde mitt hjärta bara kunde krossas en gång...
Men det har det gjort många, många gånger...
Och fyllts igen, av glädje och kärlek.

Vi begravde sedan ungarna i trädgården, tillsammans. <3

Läs om lyckan när Ida tog upp den sista, femte, kaninungen ur boet, i nästa inlägg!

//Kram Tilda! <3

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Alva

Awi vad fint skrivet!! <3

2011-10-14 @ 19:13:51

Postat av: tove

jag finns med dig kusin ♥

2011-11-13 @ 19:36:26
URL: http://tovisfoto.blogg.se/

Postat av: saga

mä, synd :((((

2012-03-02 @ 15:25:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback